Terugbetaling van extra opties
Terugbetaling aanvragen
In ons online terugbetalingssysteem vraagt u gemakkelijk een terugbetaling aan voor de extra opties. Dit systeem controleert of u recht heeft op terugbetaling. U kunt ons ook bellen hierover, maar het kan zijn dat er dan kosten gerekend worden.
Binnen 7 dagen wordt uw verzoek verwerkt.
Niet geboekt bij KLM?
Als u via een reisbureau, reisagent, online ticketaanbieder of andere derde een ticket heeft gekocht, dan kunt via onderstaande mogelijkheden rechtstreeks contact met ons opnemen voor bijstand bij het omboeken van uw vlucht of het vragen van een terugbetaling. Wij laten u dan weten welke informatie wij hiervoor van u nodig hebben. U kunt helaas geen gebruik maken van ons online terugbetalingssysteem. U kunt ook contact opnemen met het bedrijf waar u uw ticket heeft geboekt, zij beschikken al over de informatie die nodig is om dit voor u te regelen.
Recht op terugbetaling
Controleer goed of u recht heeft op terugbetaling. Zo voorkomt u eventuele teleurstelling.
Reserveren van een standaardstoel
We betalen de kosten terug van uw reservering van een standaardstoel als:
- U een verzoek om terugbetaling doet binnen 24 uur na het kopen van de optie
- Uw KLM-vlucht is geannuleerd
- Het vliegtuigtype van uw KLM-vlucht is veranderd
- U op een verstoorde of geannuleerde vlucht zat, uitgevoerd door KLM of een SkyTeam-partner, en u daardoor uw aansluitende intercontinentale KLM-vlucht heeft gemist
- U een andere stoel kreeg toegewezen
- U een stoel had gereserveerd op een vlucht die wordt uitgevoerd door KLM, maar hebt gewijzigd naar een vlucht die niet wordt uitgevoerd door KLM
Extra comfortable stoelen in Economy Class
We betalen de kosten terug van uw Economy Comfort- stoel, stoel met extra beenruimte, stoel in een rij van 2 , of stoel in de voorsectie als:
- U een verzoek om terugbetaling doet binnen 24 uur na het kopen van de optie
- Uw KLM-vlucht is geannuleerd
- Het vliegtuigtype van uw KLM-vlucht is veranderd
- U op een verstoorde of geannuleerde vlucht zat, uitgevoerd door KLM of een SkyTeam-partner, en u daardoor uw aansluitende intercontinentale KLM-vlucht heeft gemist
- U uw vlucht heeft veranderd en hetzelfde stoeltype kocht voor deze nieuwe vlucht
- U uw KLM-vlucht heeft veranderd en hetzelfde stoeltype niet beschikbaar was op de nieuwe vlucht
Extra bagage
U kunt een terugbetaling aanvragen binnen 24 uur na het kopen van de extra bagage. U kunt het ook terugvragen als u bent omgeboekt naar een vlucht die niet wordt uitgevoerd door KLM.
À la carte-maaltijden
Was uw vlucht geannuleerd of gewijzigd, waardoor uw à la carte-maaltijd niet beschikbaar was op uw nieuwe vlucht? Dan kunt u een terugbetaling aanvragen.
Toegang tot de KLM Crown Lounge 25
We betalen de kosten terug van uw gekochte KLM Crown Lounge 25-toegang als:
- U een verzoek om terugbetaling doet binnen 24 uur na het kopen van de optie
- U de KLM Crown Lounge niet in bent gegaan
- U een upgrade naar Business Class heeft gekocht, waardoor toegang tot de lounge bij uw ticket is inbegrepen
WiFi aan boord
Geld terugkrijgen voor uw WiFi-voucher is makkelijk. We betalen automatisch uw geld terug als u de voucher op uw vlucht niet heeft gebruikt. Heeft u wel een WiFi-voucher gekocht, maar heeft u nooit de vouchercode ontvangen? Dan krijgt u ook automatisch uw geld terug binnen 1 week.
CO₂-impactprogramma
Was uw vlucht geannuleerd en heeft u geen andere vlucht genomen? Dan kunt u een terugbetaling aanvragen.