Een vlucht wijzigen

We begrijpen dat u uw reisplannen soms moet aanpassen, wat de reden ook is. We leggen u daarom graag uit hoe u uw reisdatum, tijd van vertrek en bestemming kunt wijzigen.

Omboeken

Heeft u uw reis geboekt bij KLM, Air France of Delta Air Lines? Afhankelijk van uw ticketvoorwaarden kunt u via Mijn Reis makkelijk uw reisdatum, tijd van vertrek en bestemming wijzigen.

Beschikbare vluchten

Bij het wijzigen van uw vlucht laten we u automatisch de best beschikbare opties zien. Als de prijs van uw nieuwe vlucht hoger is, moet u het verschil bijbetalen. Helaas kan ons KLM Klantcontactcentrum u geen alternatieve vluchten aanbieden.

Heeft u al ingecheckt?

Annuleer dan eerst uw check-in. Anders is het niet mogelijk om uw vlucht te wijzigen.

Annuleer check-in

Extra opties

Heeft u voor uw oorspronkelijke vlucht extra opties geboekt zoals een stoel of maaltijd? Dan nemen we deze automatisch mee naar uw nieuwe vlucht. Het kan zijn dat de prijs van de extra opties op de nieuwe vlucht hoger is. In dat geval krijgt u de vraag bij te betalen, of u kunt ervoor kiezen om de extra opties te annuleren. Als ze goedkoper zijn dan op uw oorspronkelijke vlucht, ontvangt u een voucher met het resterende bedrag.

Vraag een terugbetaling voor extra opties aan

Na automatische omboeking

Het spijt ons dat we uw vlucht hebben moeten annuleren. Normaal gesproken wordt u automatisch omgeboekt naar de eerstvolgende beschikbare optie. Als u niet blij bent met de vlucht die we voor u gekozen hebben, kunt u via Mijn Reis zelf een nieuwe vlucht kiezen.

Boekingen met meerdere passagiers

Gaat u op reis met vrienden of familie en wilt u alleen van een paar mensen de vlucht wijzigen? Dat kunt u doen via Mijn Reis. Als uw reisgroep uit meer dan 10 personen bestaat, neem dan contact met ons op. We helpen u graag verder.

Flying Blue reward ticket

Neem contact op met de klantenservice van Flying Blue als u een reward ticket geboekt heeft en deze wilt wijzigen.

Boekingen bij een reisbureau

Als u via een reisbureau, reisagent, online ticketaanbieder of andere partij een ticket heeft gekocht, dan kunt via onderstaande mogelijkheden rechtstreeks contact met ons opnemen voor hulp bij het omboeken van uw vlucht of het vragen van een terugbetaling. Wij laten u dan weten welke informatie wij hiervoor nodig hebben. U kunt helaas geen gebruik maken van ons online terugbetalingssysteem. U kunt ook contact opnemen met het bedrijf waar u uw ticket heeft geboekt. Zij beschikken al over de informatie die nodig is om dit voor u te regelen.

Kosten

De wijzigingskosten hangen af van uw route, reisklasse en het soort ticket.

Het kan zijn dan de prijs van uw nieuwe vlucht hoger is. In dat geval moet u het verschil bijbetalen. Als de nieuwe prijs lager is dan de oorspronkelijke prijs, ontvangt u een voucher met het resterende bedrag.

Veelgestelde vragen

Hulp nodig?

We zijn natuurlijk altijd bereid om u te helpen! Houd er rekening mee dat we administratiekosten in rekening moeten brengen voor het wijzigen van uw vlucht. Dit is het geval wanneer u geen Flex-ticket heeft, geen Flexibiliteit aan uw boeking heeft toegevoegd of wanneer u niet in Business Class reist.