Speciale voorwaarden

Bij het boeken van een vlucht met KLM gaat u akkoord met onze Algemene Vervoersvoorwaarden voor passagiers en bagage. Lees deze aanvullende voorwaarden goed door.

De onderstaande voorwaarden maken deel uit van onze Algemene Vervoersvoorwaarden en kunnen specifieke aanvullingen bevatten die alleen vermeld staan op de website van het geselecteerde land.

Speciale Voorwaarden maken onderdeel uit van de Algemene Vervoersvoorwaarden. In de Speciale Voorwaarden staan de toepasselijke regels die voortvloeien uit lokale wet- en regelgeving en die specifiek gelden in een bepaald land of een bepaalde regio. Speciale Voorwaarden kunnen dus afwijken van de Algemene Vervoersvoorwaarden. U wordt geacht de Algemene Vervoersvoorwaarden altijd te lezen samen met de Speciale Voorwaarden die gelden in het land of regio waar u uw ticket boekt.

Lees de volledige Algemene Vervoersvoorwaarden

Online boeken

Het is mogelijk om vluchten te boeken voor maximaal 9 passagiers (volwassenen en kinderen) per boeking. Elke volwassene mag een baby begeleiden die op schoot zit.

Uw boeking is bevestigd wanneer u de boekingsreferentie ontvangt. Daarnaast ontvangt u een bevestigingsmail met alle details van de boeking op het opgegeven e-mailadres.

Houd er rekening mee dat, in overeenstemming met de bepalingen van de EU-verordening, het herroepingsrecht van de klant niet van toepassing is op vliegtickets.

Tarieven

De vermelde tarieven zijn inclusief alle belastingen, behalve de belastingen die ter plaatse op de luchthaven worden geïnd. De tarieven zijn alleen gegarandeerd als u over een boekingsreferentie beschikt.

Online betaling

Om online te betalen heeft u een betaalpas of creditcard nodig. De betaling wordt direct door KLM van de kaart afgeschreven. In sommige landen is het mogelijk andere betaalmethoden te gebruiken, zoals bankoverschrijving, Apple Pay of lokale betaalmethoden.

De betaling is volledig beveiligd door middel van encryptie die voldoet aan de hoogste industriestandaarden.

Speciale voorwaarden voor de Nederlandse website

Onlinegeschillenbeslechting

Volgens de Europese wetgeving zijn alle onlinehandelaren verplicht een link op te nemen naar het online platform voor onlinegeschillenbeslechting van de Europese Commissie.

Ga naar het online platform voor onlinegeschillenbeslechting van de Europese Commissie

KLM is weliswaar als handelaar geregistreerd op dit platform, maar wij werken niet samen met andere instanties voor geschillenbeslechting in dit land en stemmen niet in met het gebruik van een dergelijke instantie. We streven ernaar eventuele geschillen rechtstreeks met onze klanten op te lossen. Klachten die via het platform voor onlinegeschillenbeslechting van de Europese Commissie zijn ingediend, worden daarom niet in behandeling genomen. Voor het indienen van een klacht kunt u gebruikmaken van ons online aanvraagformulier hierboven.

U kunt online een klacht indienen via onze website.

Een verzoek tot klachtenbehandeling indienen